Wil je starten met Google Ads (Adwords), maar weet je niet waar je moet beginnen? Na het horen van een aantal goede verhalen over Google Ads denk jij: dat moet ik ook gebruiken! Het gebruik van Ads kan goede resultaten met zich meebrengen, denk aan meer conversies en meer omzet. Wie wil dat nu niet? Heb je een account aangemaakt bij Google Ads, maar weet je niet waar je moet beginnen? Wij geven je drie tips voor een goede start met Ads.
Bepaal je doelen
Voordat je een Google Ads campagne in elkaar flanst, is het belangrijk om doelen te formuleren. Je kunt Ads namelijk op verschillende manieren gebruiken. Waarom heb je besloten om het programma te gaan gebruiken? Is dit om de merkbekendheid te vergroten? Of toch om meer conversies te realiseren? Wat je wilt bereiken met Google Ads is van belang voor je hele campagne. Voor je gaat adverteren, zul je een aantal doelen moeten opstellen. Deze kan je vervolgens ook invoegen in het systeem.
Structuur creëren
Naast het bepalen van je doelen is het erg belangrijk om een duidelijke structuur te creëren. Hoe doe je dat? Het is het beste om de structuur van het Google Ads account hetzelfde op te bouwen als jouw website of webshop. Op deze manier behoud je het overzicht en bespaar je tijd.
Het je een webshop met veel producten? Dan kun je structuur creëren op basis van categorieën. Verkoop je kleding? Maak dan bijvoorbeeld een categorie met shirts, jurkjes en broeken. Zo weet je precies welk artikel waar staat. Vervolgens kun je hier verschillende campagnes en advertentiegroepen maken.
Huur een professional in
Kan jij wel wat hulp bij online marketing gebruiken? Of heb je simpelweg geen tijd om je met Google Ads bezig te houden? Het is een optie om een Google Adwords professional in te huren. Zo haal je het maximale uit Google Ads zonder dat jij er veel tijd en moeite in hoeft te steken. Een Adwords specialist weet alles over het programma en kan met veel kennis een goede campagne voor jou opzetten. Wil je zelf graag ook een handje meehelpen? Je hebt 24/7 de mogelijkheid om de campagnes te monitoren.